China a fost cea mai mare piață pentru vehiculul electric utilitar sport Model Y al Tesla, ajutându-l să devină cel mai bine vândut vehicul din lume în primul trimestru al acestui an, potrivit datelor firmei de cercetare de piață JATO, transmise Reuters.
Elon Musk a vizitat China pentru prima dată în ultimii trei ani, subliniind importanța celei mai mari piețe electrice din lume.
Tesla a vândut 267.171 de Model Y în primul trimestru al acestui an, dintre care 94.469 au fost vândute în China, mai mult decât 83.664 în Statele Unite și 71.114 în Europa, potrivit datelor.
În general, Statele Unite au fost cea mai mare piață pentru Tesla, care nu oferă o defalcare regională a vânzărilor sale globale.
Modelul Y s-a clasat pe primul loc în topul vânzărilor globale, urmat de Toyota Corolla, Toyota Hilux, Toyota Rav4 și Toyota Camry, potrivit datelor. Model Y este singura mașină pur electrică din listă.
Musk a declarat recent pentru CNBC că tensiunile tot mai mari dintre China și Statele Unite „ar trebui să fie o preocupare pentru toată lumea”. De asemenea, Tesla a purtat recent discuții cu oficialii indieni despre construirea unei noi fabrici în India.
Analistul senior al JATO, Felipe Munoz, se așteaptă ca Model Y să fie cel mai bine vândut model din lume până la sfârșitul anului 2023, din cauza reducerilor de preț care permit modelului să acceseze beneficiile stimulentelor publice pentru vehiculele electrice.
Producția mai mare de la noile fabrici Tesla din Texas și Berlin și atenuarea problemelor legate de lanțul de aprovizionare, precum și creșterea cererii de EV în economiile dezvoltate ar trebui, de asemenea, să stimuleze vânzările Model Y, a spus el.
Spre deosebire de mulți producători auto, Tesla are un număr limitat de modele și variantele acestora, ceea ce a ajutat Model Y să devină cel mai bine vândut.
Analistul Dan Levy, de la Barclays, a declarat că există îngrijorări legate de faptul că Tesla se bazează prea mult pe doar două modele, Model Y și Model 3, adăugând că Tesla ar putea avea nevoie de mai multe modele și variante pentru a-și extinde piața.
În acest an, Tesla a redus agresiv prețurile, subliniind concurența intensă în special în segmentul SUV, unde Model Y, modelul îmbătrânit al Tesla, se confruntă cu o serie de rivali mai noi, potrivit directorului general al Ford, Jim Farley.